در بازدید از پروژه سیماک صورت گرفت:

تأکید استاندار گیلان بر استفاده همه دستگاههای ذیربط ملک از سامانه سیماک

مصطفی سالاری گفت: دستگاههایی که مجوز ساخت و ساز می‌دهند، باید ملزم شوند که فرایند صدور مجوزها و استعلامات را از طریق این سامانه انجام دهند؛ نه این که هرکدام از آن‌ها اعم از دهیاری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و... سیستم مخصوص خود را داشته باشند.
مصطفی سالاری گفت:  دستگاههایی که مجوز ساخت و ساز می‌دهند، باید ملزم شوند که فرایند صدور مجوزها و استعلامات را از طریق این سامانه انجام دهند؛ نه این که هرکدام از آن‌ها اعم از دهیاری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و... سیستم مخصوص خود را داشته باشند.
09 اسفند 1396
شناسه : 48
منبع :
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک

مصطفی سالاری استاندار گیلان، شامگاه چهارشنبه، 9 اسفندماه 1396 با حضور در دفتر اداره کل پست استان، از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه سیماک قرار گرفت.

در این دیدار که شماری از مدیران ارشد استان از جمله مدیرکل امور روستایی استانداری، فرماندار رشت، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه در استان گیلان حضور داشتند، ابوالفضل باقری منش، مدیرکل پست گیلان و مهدی گلی، مدیر پروژه سیماک در این استان، توضیحاتی را درباره قابلیتهای سامانه سیماک و روند آموزش و بهره‌برداری از آن در استان گیلان ارایه دادند.

در ادامه، استاندار گیلان با ابراز خشنودی از پیشتازی گیلان در اجرای پروژه سیماک گفت: دستگاههایی که مجوز ساخت و ساز می‌دهند، باید ملزم شوند که فرایند صدور مجوزها و استعلامات را از طریق این سامانه انجام دهند؛ نه این که هرکدام از آن‌ها اعم از دهیاری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و... سیستم مخصوص خود را داشته باشند؛ خصوصا در زمینه تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز باید وضعیت به گونه‌ای باشد که همه دستگاهها از طریق این سامانه از اتفاقات مختلف در حوزه املاک مطلع شوند.

سالاری افزود: سامانه سیماک می‌تواند در جلوگیری از تخلفات از جمله تخریب جنگل‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و روستاها نقش مؤثری داشته باشد و در عین حال هزینه نظارت و کنترل را نیز کاهش می‌دهد.

او تأکید کرد: خدمات دهی دستگاهها با استفاده از سامانه سیماک باید در سطحی باشد که دیگر شاهد تعارض روند موجود با نام این سامانه، یعنی سامانه یکپارچه مدیریت املاک نباشیم و مدیریت یکپارچه در عمل محقق شود.

سالاری گفت: این که برخی دستگاهها بخواهند بخشی از کارهای خود را از طریق سامانه سیماک انجام دهند و بخش دیگری را همچنان به صورت کاغذی به انجام برسانند، دردسر ساز خواهد بود و گرفتاری درست خواهد کرد. باید از دوباره کاری در حوزه مدیریت املاک بپرهیزیم و اگر نیازهای جدیدی وجود دارد، آنها را با افزودن به قابلیتهای این سامانه برآورده کنیم.

استاندار گیلان در پایان آمادگی استانداری برای در ارایه نقشه‌های دقیق محدوده‌های شهری و روستایی به پروژه سیماک را اعلام کرد.

ارسال نظر