برگزاری جلسه توجیهی سیماک برای کاربران دفاتر پیشخوان و ICT روستایی کرمان

در این جلسه تشکیل شناسنامه واحد ملک توسط دفاتر پیشخوان و ICT روستایی شرح داده و مزایای این اقدام به جای تشکیل پرونده موازی توسط 28 دستگاه اجرایی توضیح داده شد.
در این جلسه تشکیل شناسنامه واحد ملک توسط دفاتر پیشخوان و ICT روستایی شرح داده و مزایای این اقدام به جای تشکیل پرونده موازی توسط 28 دستگاه اجرایی توضیح داده شد.
04 اسفند 1396
شناسه : 46
منبع :
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک

جلسه توجیهی پروژه سیماک برای شماری از مسئولین دفاتر پیشخوان و ICT روستایی استان کرمان روز شنبه، 28 بهمن ماه 1396 در محل اداره کل پست استان کرمان برگزار شد.

این جلسه که با حضور علیرضا اکبری، مدیرکل پست استان، محسن شکوری مقدم، مدیر دفتر مجری طرح سیماک در کشور و یدالله عرب نژاد، مدیر پروژه سیماک در استان کرمان برگزار شد، تشکیل شناسنامه واحد ملک توسط دفاتر پیشخوان و ICT روستایی شرح داده و مزایای این اقدام به جای تشکیل پرونده موازی توسط 28 دستگاه اجرایی توضیح داده شد.

در ابتدای جلسه، محسن شکوری مقدم، در معرفی کلی پروژه سیماک و اهداف زیرپروژه‌های سوم و چهارم آن، در خصوص مزایای واگذاری تشکیل شناسنامه واحد ملک به دفاتر بخش خصوصی و ملاکهای انتخاب دفاتر را توضیح داد.

او خدمات سیماک را محدود به تشکیل شناسنامه واحد ملک ندانست و گفت: ممکن است به‌مرور، خدمات دیگری نظیر پاسخگویی به ارباب رجوع، صدور انواع فیش‌های عوارض، ثبت قبوض پرداخت‌ شده در سامانه سیماک و مواردی از این دست به دفاتر بخش خصوصی واگذار شود که ضمن تسهیل کارهای اداری مردم در حوزه ملک، چرخه مالی قابل توجهی را برای دفاتر پیشخوان و ICT روستایی ایجاد می‌کند.
در ادامه، علیرضا اکبری، به تشریح ابعاد مالی طرح پرداخت و گفت: مبالغ دریافتی تعرفه به نسبت 30 به 70 میان شرکت پست و دفاتر بخش خصوصی تقسیم می شود که عرضه چنین سهمی (70 درصد) به دفاتر پیشخوان امری بی‌سابقه است. او همچنین، بر ضرورت جذب کارشناسان ذیصلاح برای تشکیل شناسنامه واحد ملک توسط دفاتر مزبور تأکید کرد.

اکبری افزود: پیش‌بینی می‌شودکه این طرح در گام اول، حدود صد شغل جدید را در سطح شهرستان کرمان ایجاد کند.

ارسال نظر